کانال تلگرام دی اسپورت
کد خبر: 76377  زمان: 16 اسفند 1396 - 12:03

مورينيو، آناليزور بازي‌هاي ايران در جام جهاني


 هر برنامه تلويزيوني براي جذب مخاطب بيشتر تلاش مي‌كند چهره‌هاي معروف را انتخاب كرده و با پرداخت مبالغ كلان، به عنوان كارشناس از آن‌ها استفاده كند؛ هرچند اين موضوع در ايران شايع نيست اما در مقاطع مختلف حضور لوييز فيگو يا دونگا در برنامه 90 به عنوان كارشناس، استقبال هواداران را به همراه داشته است.


به گزارش «دی اسپورت»؛ هر برنامه تلويزيوني براي جذب مخاطب بيشتر تلاش مي‌كند چهره‌هاي معروف را انتخاب كرده و با پرداخت مبالغ كلان، به عنوان كارشناس از آن‌ها استفاده كند؛ هرچند اين موضوع در ايران شايع نيست اما در مقاطع مختلف حضور لوييز فيگو يا دونگا در برنامه 90 به عنوان كارشناس، استقبال هواداران را به همراه داشته است. در اروپا اين موضوع نمود بيشتري دارد و به طور معمول در بازي‌هاي مهم از ستاره‌هاي پيشين فوتبال براي كارشناسي و آناليز يك مسابقه استفاده مي‌شود. چهره‌هايي مثل ريو فرديناند، مصطفي دنيزلي، مايكل اوون و تيري آنري از معروف‌ترين افرادي هستند كه بازي‌هاي مهم اروپايي را آناليز مي‌كنند. در همين راستا شبكه تلويزيوني راشاتودي براي كارشناسي ديدارهاي جام‌جهاني تصميم گرفته از خوزه مورينيو استفاده كند و اين مربي پرتغالي قرار است ديدارهاي تيم‌ملي ايران را نيز آناليز كند.

ژوزه مورینیو بابت چهار روز فعالیتش در روسیه که شامل فینال رقابت‌ها نيز می‌شود، 1.7 میلیون پوند از روس‌ها دریافت خواهد کرد، به عبارت ديگر درآمد روزانه آقاي خاص از آناليز ديدارهاي جام‌جهاني 425 هزار پوند در هر روز است. طبق ادعای روزنامه سان، مورینیو کارشناس بازی‌های چهار روز نخست جام جهانی خواهد بود که بازی‌های گروه دوم یعنی بازی تیم ملی ایران مقابل مراکش و مصاف حساس تیم‌های ملی پرتغال و اسپانیا نيز جزو آن‌هاست و پس از آن به منچستر باز خواهد گشت و در روز فینال رقابت‌ها از طریق ارتباط ماهواره‌ای بازی پایانی تورنمنت را کارشناسی مي‌كند. مورینیو در جام جهانی 2014 نیز به‌عنوان کارشناس با سایت یاهو قرارداد بست اما رقمی که از راشاتودی می‌گیرد به مراتب بیشتر از چیزی است که بابت همکاری‌اش با سایت آمریکایی دریافت می‌کرد. علاوه بر راشا تودی، چندین رسانه معروف دیگر نيز سعی در استخدام مورینیو به‌عنوان کارشناس داشتند که شبکه BBC و ITV جزو آن‌ها بودند. تصمیم مورینیو برای انتخاب راشا تودی با انتقاداتی نيز همراه بوده است از جمله یک خبرنگار بریتانیایی به نام نورالدین چودری (نویسنده نشریات گادرین و دیلی‌میل) که به حالتی طعنه‌آمیز همکاری آقای خاص با روس‌ها را مورد تمجید قرار داده و از اين اتفاق به‌عنوان «تعهدی برای شیطان بودن» یاد کرده است.

جذب مخاطب در شبكه‌هاي خصوصي يكي از مهم‌ترين مسائلي است كه تهيه‌كننده‌ها به آن توجه مي‌كنند. آن‌ها با هزينه‌هاي گزاف سعي در مطرح كردن نام شبكه خود دارند و حضور مورينيو نيز يكي از اقدامات در همين راستاست. اما در ايران حضور كارشناسان تكراري كه اغلب حرفي براي گفتن ندارند و به آناليز كلي مي‌پردازند، سبب شده اقبال كمتري نسبت به آناليز بازي‌ها پيش، بين دو نيمه و پس از بازي‌ها به عمل آيد.



مرتبط:


نظرات کاربران
  • لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  • لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
  • در غیر این صورت، «مدیر سایت» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما: